We verlaten ons hotel omstreeks 9u10 (na een overheerlijk en heel uitgebreid ontbijt). En wandelen, genietend van het uitzicht naar het plein.
Rond 9u40 arriveren we op onze bestemming... ruim op tijd dus en we zijn duidelijk niet de enige die deze Free tour op het programma staan hebben. Er is een tour in het Portugees, één in het Spaans en twee in het Engels.
Onze groep bestaat uit een 30-tal personen en onze gids is Francisco. Hij is perfect Engelstalig en spreekt accentloos. Aangezien hij geschiedenis studeerde... overlaadt hij ons met interessante weetjes over Lissabon. Hij slaagt erin de volledige geschiedenis van Lissabon te schetsen in een 20 tal minuten en dit op een super ludieke manier. Top!
Onze groep bestaat uit een 30-tal personen en onze gids is Francisco. Hij is perfect Engelstalig en spreekt accentloos. Aangezien hij geschiedenis studeerde... overlaadt hij ons met interessante weetjes over Lissabon. Hij slaagt erin de volledige geschiedenis van Lissabon te schetsen in een 20 tal minuten en dit op een super ludieke manier. Top!
De volledige tour neemt ongeveer 2u30 in beslag en op het einde waarschuwt hij ons ook nog voor de vele tourists traps... De Santa Justa lift is er volgens hem één van.
Een paar sfeerbeelden:
Een paar sfeerbeelden:
Het kwik schiet ondertussen boven de 27 gr en we beslissen van met de metro even terug naar het hotel te gaan.
Vervolgens begeven we ons naar het Castel Sao Jorge, het hoogste punt van Lissabon en aangezien wij in de Alfama wijk logeren... amper 500m van ons hotel.
Er staat een lange rij voor de ticketbalie, maar het gaat verbazend vlot en in amper 10 min. hebben we onze tickets op zak.
Na een dik uur trap op en trap af genieten we nog even van een fris wijntje op een terrasje waar er links, rechte én boven je (... niet zo interessant :p) pauwen zitten.
Voor vanavond boekte ik een klein restaurantje in de buurt van ons hotel, Le petit café.
En de Portugese versie van biefstuk-friet was heel lekker!

Geen opmerkingen:
Een reactie posten