Dag 4: Sintra & Cabo da Roca

Vandaag staat een dagtrip naar Sintra op het programme. In het Rossio station kan je de trein met eindbestmming Sintra nemen, de rit duurt ongeveer 45 min. 
Ik reserveerde op voorhand bij LAS tours een elektrisch wagentje om de verschillende kastelen te gaan verkennen. 
Bij het station stond een man van LAS tours die ons toonde waar het kantoor gevestigd was. We werden er heel hartelijk onthaald en kregen er een half uur durende uitleg over wat wel en wat niet te bezoeken + een aantal tips & tricks.
Omstreeks 10u30 kunnen we dan eindelijk in onze mini lamborgini instappen. FUN FUN FUN!



We bezoeken als eerste Quinta da Regaleira, het buitenverblijf van een rijke handelaar in koffie en edelstenen die dit domein kocht om zijn rijkdom te etaleren.
Het 4 hectaren groot domein bevat een woning, park met fonteinen en verschillende paviljoenen. Een kapel met ondergrondse crypte en 2 initiatieputten die 9 verdiepingen onder de grond afdalen. Op elk niveau zijn er onderaardse gangen aangesloten die via een labyrinth van gangen naar andere verborgen plaatsen en ingangen op het domein 
lopen. Je waant je hier echt in een sprookje!











Vervolgens rijden we naar Cabo da Roca, het meest westelijke punt van Europa. Je krijgt er spectaculaire views van de Atlantische oceaan te zien. Het doet een beetje denken aan Cap Griz-Nez.








Next stop Pena Castle & garden. We vinden al heel snel een parkeerplaatsje voor onze mini-car en betreden deze site via de tuin ingang (ik boekte de tickets op voorhand)
Amai, mijn benen en kuiten zullen het geweten hebben... wat een klim!
Maar eens boven vergeet je alle "pijn" want wat je te zien krijgt is het meer dan waard.
Het lijkt wel of je in een sprookje van 1001- nacht binnenwandelt. 














Ik had ook nog heel graag het Moorse kasteel bezocht, maar de tijd dringt. Dus dat houden we dan voor een volgende keer. ;-)



We brengen het wagentje terug en wandelen naar onze laatste bestemming. Het Palacio Nacional.
Ook hiervoor bestelde ik de tickets on-line.
Misschien is het omdat we overdonderd en verwend werden door alle pracht en praal van de vorige bestemmingen, maar dit kasteel kan ons absoluut niet bekoren. De Moorse invloeden zijn goed merkbaar en leuk om te zien, maar daar blijft het dan ook bij. 





Omstreeks 17u30 zijn we terug in Lissabon en aangezien we ons op 2 min. van het Hard Rock Café bevinden en geen van beiden het nog ziet zitten om nog veel rond te trappelen, beslissen we om er een cocktail te gaan drinken en ineens te blijven eten. Voetjes onder tafel en relax!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten